Moottorin purkaminen ja kasaaminen.
Sitten aloitettiin purkamaan jakopäätä. Moottoria pyöritettin kampiakselin hihnapyörästä, että saatiin 1. sylinteri yläkuolokohtaan ja merkittiin ajoitus. |
Aluksi purettiin venttiilikansi. |
Purimme Fiatin koneen osiin.
Jakopää oli aika helppo purkaa. Tämän jälkeen voi alkaa irroittamaan sylinterikantta. Myös nokka-akselit lukittiin, että ne eivät pääse liikkumaan kun kansi on purettuna. |
Sylinterikansi lähti myös aika helposti irti. |
Moottorilohko ilman sylinterikantta. Seuraavaksi otetaan irti öljypohja, että voi irroittaa männät. |
Öljypohja on kiinni muutamalla pultilla, Aluksi öljypohja ei meinannut irrota koska sen välissä on tiivistemassa joka piti sen kiinni. Pari napautusta vasaralla niin johan irtosi. |
Öljypohjan alta paljastuu kampiakseli ja kiertokanget. Kuvassa kiertokankien ja kampiakselin laakeripukit puuttuvat |
Männät ja kiertokanget irtonaisena. kuvassa näkyy myös kampiakselin laakeripukit ja kannenpultit. |
Kiertokanget tulevat kiinni kampiakseliin. laakeripukeilla 2x pultteja. |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti