1. Auton on oltava lämpimässä tarpeeksi kauan että se lämpeää tarpeeksi. Audi oli ollut koko aamupäivän hallissa.
2. Pitää tarkistaa tomiiko ilmastointi ennen huoltoa. Audissa toimi.
3. Kytketään korkeapaine ja matalapaine letkut. Niitä ei voi kykeä väärin koska ne ovat eri kokoisia.
4. Huoltolaitteella tyhjennetään järjestelmä kylmäaineesta. Huoltolaite puhdistaa aineen samalla ja tallentaa aineen samalla itseensä.
5. Huoltolaite kytkee alipaine pumpun päälle. Seurauksena järjestelmässä oleva vesi alkaa höyrystymään ja saadaan imettyä kosteus pois. Alipaine jakson kesto on suoraan verannollinen kylmäaineen määrään. esim 1kg/1h
6. Alipainejakson jälkeen laite sammuttaa alipainepumpun ja tekee tiiveystestin.
7. Huoltolaite täyttää järjestelmän kylmäaineella
8. Letkuliitännät suljetaan ja huoltolaitteen letkut tyhjennetään.
9. Järjestelmään lisätään kompressoriöljyä niin paljon kun sitä on tullutkin. Sitten lisätään vielä väriaine mahdollisten vuotojen varalta.
10. Testataan vielä että toimiiko ilmastointi huollon jälkeenkin.
5. Huoltolaite kytkee alipaine pumpun päälle. Seurauksena järjestelmässä oleva vesi alkaa höyrystymään ja saadaan imettyä kosteus pois. Alipaine jakson kesto on suoraan verannollinen kylmäaineen määrään. esim 1kg/1h
6. Alipainejakson jälkeen laite sammuttaa alipainepumpun ja tekee tiiveystestin.
7. Huoltolaite täyttää järjestelmän kylmäaineella
8. Letkuliitännät suljetaan ja huoltolaitteen letkut tyhjennetään.
9. Järjestelmään lisätään kompressoriöljyä niin paljon kun sitä on tullutkin. Sitten lisätään vielä väriaine mahdollisten vuotojen varalta.
10. Testataan vielä että toimiiko ilmastointi huollon jälkeenkin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti